top of page

פרחי באך

עודכן: 26 במאי 2019


*מתוך ויקיפדיה

פרחי באך היא שיטת טיפול מתחום הרפואה האלטרנטיבית המבוססת על 38 תמציות פרחים. השיטה פותחה על ידי ד"ר אדוארד באך (1886-1936) רופא בולט בזמנו, חוקר והומאופט .

ב-1930- ד"ר באך חקר במשך מספר שנים תמציות פרחים בשטחים כפריים באנגליה.

תיאור השיטה

ד"ר באך האמין שלמצב הנפשי תפקיד חשוב בשמירת הבריאות הפיזית של האדם, ובתהליך החלמתו. ד"ר באך סיווג 38 מצבים נפשיים שונים וייצר מספר תמציות פרחים בהתאמה. לטענתו הוא מצא דרך פשוטה, טהורה ובטוחה לרפא בני אדם תוך התחשבות במצבם הנפשי והמנטלי הייחודי.

באך טען שתמציות פרחים מסוימות מובילות לריפוי עצמי בכך שהן מטהרות את האדם מגורמים רגשיים שליליים המשפיעים לרעה על בריאותו: הן עוזרות לסלק רגשות שליליים, ומשנות עמדות ותכונות אופי באופן שתורם לשלוות הנפש ולשמחת האדם. לטענתו, התמציות עוזרות בהתמודדות עם מצבי לחץ, חרדה, פחד, דיכאון, כעס והימנעות, דאגות יתר, ערך עצמי נמוך, אשמה ובדידות.

לפי הרעיון העומד בבסיס השיטה, כל תמצית מ-38 התמציות שמצא ד"ר באך (ניתן להפיק תמצית מכל צמח, בעצם, אך ד"ר באך מיפה 38 סוגי פרחים/תכונות בסיסיים) עובדת על תדר אנרגטי או תדר ריגשי, זהים לתדר שמהדהדת התכונה המיוצגת בפרח. כאשר תכונה מסוימת אינה מאוזנת ואנו סובלים ממנה, גם התדר יוצא מאיזון. כאשר לוקחים תמצית של הפרח המתאים לתכונה, מהדהד הפרח בתדר המאוזן, וכך, לאט לאט, מחזיר את התכונה ל"איזון".


פרחי באך | רונית דוד לוי | מתקשרת מיסטיקנית

הפקת התמציות

תמציות באך מופקות מניצנים, פרחים, שיחים ועצים שאינם רעילים. התמציות נוצרות מהתחממות של הפרחים במי מעיינות תחת השמש, או מהרתחת הפרחים במים במידה הרצויה.

פרחי באך עובדות בצורה מהירה ויעילה גם על ילדים וזאת כיוון שבאופן טבעי הם מחוברים יותר

רונית מטפלת מוסמכת בפרחי באך.


66 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page